Laa­tu­po­li­tiik­ka ja -mit­ta­rit

 

Laatupolitiikka

 

PTM tarjoaa asiakkailleen heidän tarvitsemansa luotettavat ja korkeatasoiset IPR-viranomaispalvelut. Toimintamme on oikeudenmukaista, puolueetonta ja avointa. Palvelumme on ystävällistä ja yhdenvertaista.

 

Kehitämme IPR-käytäntöjä ja lainsäädäntöä niin kansainvälisesti kuin kansallisesti elinkeinoelämän eduksi. Vaikutamme alan keskeisissä järjestöissä.

 

Tutkimuksemme ovat kattavia ja ne tehdään määräajoissa. Päätöksemme ovat täsmällisiä ja selkeitä. Asiakkaamme voivat luottaa toimintamme korkeaan laatuun.

 

PTM on alan ammattilaisten keskuudessa haluttu työpaikka. Koulutamme tarvittavan erikoisosaamisen ja pidämme huolta työntekijöidemme jaksamisesta.

 

PTM on sitoutunut ISO 9001 -standardin vaatimusten noudattamiseen sekä laadunhallintajärjestelmän jatkuvaan parantamiseen. Toimintaamme kehitetään sidosryhmien tarpeita kuunnellen. Kehitystyömme ylläpito on johdon vastuulla ja kehitystyöhön osallistuu koko henkilöstö.

 

Laatumittarit

 

Asiakastyytyväisyys

 



2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
Patenttiasioihin liittyvät palvelut vastaavat tarpeitani
4,0
4,0
4,0
4,1
3,7
3,9
4,4

 

Kotimaiset patenttihakemukset

 


2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
Ensimmäinen tekninen välipäätös: mediaaniaika (kk)
6,5
6,7
6,7
6,6
6,5
6,8
6,2
Hakemuksen kokonaiskäsittelyaika: mediaani (vuotta)
2,52
2,26
2,26
2,26
2,29
2,28
2,21

 

PCT

 


2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
Määräajassa lähetetyt PCT-raportit, kaikki hakemukset (%)
(ISR-raportin toimittaminen 16 kuukaudessa ja IPER-raportin toimittaminen 28 kuukaudessa WIPOon laskettuna etuoikeuspäivästä tai kansainvälisestä tekemispäivästä)
90,0
92,7
89,2
88,9
87,9
91,2
86,7
patentit