Postilakon aiheuttamaa sumaa puretaan

11.11.2019 alkanut postilakko on päättynyt, joten paperi-ilmoituksia ja -hakemuksia alkaa nyt saapua PRH:lle poikkeuksellisen paljon. Paperilomakkeilla tehtyjen ilmoitusten ja hakemusten käsittelyajat ovat siis vielä jonkin aikaa normaalia pidemmät. Myös asiakaspalvelussamme voi olla ruuhkaa. Pahoittelemme mahdollista haittaa.

Jos haluat ilmoituksesi kaupparekisteriin vielä tämän vuoden aikana, ilmoituksen täytyy olla perillä PRH:ssa viimeistään maanantaina 2.12.2019.

Tee sähköinen ilmoitus

Suosittelemme käyttämään sähköisiä ilmoituspalvelujamme aina, kun se on mahdollista. Tavaramerkkihakemus ja tavaramerkin uusiminen on aina tehtävä sähköisen palvelun kautta.

Siirry sähköisiin palveluihimme:

Kaupparekisterin sähköinen YTJ-palvelu

Yhdistysrekisterin sähköinen asiointi

Tavaramerkin sähköiset palvelut

Sähköinen patenttihakemus

Sähköinen mallioikeushakemus

Paperilomakkeella tehdyn ilmoituksen voi kiireellisissä tapauksissa tuoda asiakaspalveluumme Helsinkiin osoitteeseen Sörnäisten rantatie 13 C. Käyntiasiakaspalvelu on avoinna ma - pe klo 9.00 - 16.15.

Tarkemmat ohjeet

Olemme koonneet ohjesivulle tarkempia ohjeita lakon vaikutuksista seuraaviin:

  • Kaupparekisteri
  • Yhdistysrekisteri
  • Tavaramerkkirekisteri ja mallirekisteri
  • Patenttirekisteri ja hyödyllisyysmallirekisteri
  • LEI-tunnus

Siirry ohjesivulle.

Lue lisää lakon päättymisestä Postin tiedotteista posti.fi-verkkosivustolta.

Lisätietoja:

Asiakaspalvelu
ma - pe klo 9.00 - 16.15
puh. 029 509 5050

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 28.11.2019