Yhdistyksille uusi palvelu: yhdistysrekisterin ilmoitusta voi nyt korjata sähköisesti

Yhdistysrekisterin sähköisten palvelujen uudistaminen jatkuu. Nyt uutena palveluna sähköisen ilmoituksen tehnyt yhdistys voi korjata ilmoitustaan sähköisesti.

PRH lähettää korjauspyynnön sähköpostitse ilmoituksessa nimetylle yhteyshenkilölle. Sähköpostiviestissä olevan linkin kautta ilmoituksen aloittaja pääsee sähköiseen palveluun tarkastelemaan korjauspyyntöä ja tekemään PRH:n pyytämät korjaukset ja täydennykset.

Sähköiseen korjauspyyntöön voi vastata ainoastaan alkuperäisen ilmoituksen aloittaja.

Kun PRH on käsitellyt korjatun ja täydennetyn ilmoituksen, yhteyshenkilö saa tiedon päätöksestä sähköpostiinsa. Hän voi noutaa päätöksen sähköisestä asioinnista kahden kuukauden kuluessa käsittelyn päättymisestä.

Yhdistysrekisterin sähköiseen asiointiin täytyy aina ensin tunnistautua joko verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sähköisellä henkilökortilla (HST-kortti).

Ilmoituksen korjaamisen lisäksi yhdistysrekisterin sähköisessä asioinnissa voit

  • perustaa yhdistyksen
  • ilmoittaa nimenkirjoittajat, hallituksen puheenjohtajan ja jäsenet
  • ilmoittaa yhdistyksen yhteystietojen muutokset
  • ilmoittaa yhdistyksen nimen tai kotipaikan muutoksen tai muun sääntöjen muutoksen.

Siirry yhdistysrekisterin sähköiseen asiointipalveluun.


Lisätiedot:

Yhdistysrekisterin asiakaspalvelu
puh. 029 509 5959
s-posti: neuvonta.yhdistysasiat(at)prh.fi

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 05.06.2020