Yritys voi ilmoittaa tekevänsä kaupparekisteri-ilmoitukset vain sähköisesti

Yritys voi tehdä ilmoitukset Patentti- ja rekisterihallituksen (PRH) kaupparekisteriin ja Verohallinnon ennakkoperintä-, alv- ja työnantajarekistereihin sähköisesti YTJ-palvelussa. Voit valita YTJ-palvelussa, että jatkossa yrityksesi tekee ilmoitukset ainoastaan sähköisesti.

Yrityksen kannalta kaupparekisteri-ilmoitusten tekeminen sähköisesti YTJ-palvelussa on turvallisempaa, edullisempaa ja nopeampaa kuin paperilomakkeilla.

Voit valita ilmoitustavaksi sähköiset ilmoitukset, kun allekirjoitat YTJ-palvelussa sähköisen perustamis- tai muutosilmoituksen.

Useimpien yritysten täytyy tehdä kaupparekisteriin ilmoitus tosiasiallisista edunsaajistaan viimeistään 1.7.2020. Edunsaajailmoitus on maksuton, ja voit valita sähköiset ilmoitukset edunsaajailmoituksen allekirjoittamisen yhteydessä. Lue lisää edunsaajailmoituksesta.

YTJ-palvelussa ilmoituksen voi tehdä yrityksen hallituksen jäsen, toimitusjohtaja tai heidän valtuuttamansa henkilö. Ilmoituksen tekijä tunnistautuu palveluun aina henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla (HST-kortti).

Lue ohje vain sähköisten ilmoitusten valitsemisesta YTJ-palvelussa.


Tiedustelut

Kaupparekisterin neuvonta
puh. 029 509 5900
ma - pe klo 9.00 - 16.15

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 26.06.2020