Korjattu tiedote: Vietämme asiakaspalveluviikkoa - "parrasvaloissa" palvelun ammattilaiset PRH:sta

Vietämme PRH:ssa asiakaspalveluviikkoa 5.-9. lokakuuta 2020 monien muiden organisaatioiden tavoin.

Olemme tänä vuonna vastanneet, käsitelleet ja selvittäneet 12 000 chat-keskustelua, 16 000 sähköpostia ja yli 84 000 puhelua.

Edunsaajailmoitukset ja koronaepidemiasta johtuva poikkeustilanne ovat pitäneet asiakasneuvojamme kiireisinä, mikä on valitettavasti ajoittain myös venyttänyt jonotusaikoja palveluihimme.

Mitä teemme asiakaspalvelussa?

Palvelemme yli 30 asiakasneuvojan voimin ilmoittaja- ja tietopalveluasiakkaita. Apuna asiakasneuvojilla on PRH:n eri toimintojen osaajat neuvontalakimiehistä ja -insinööreistä ilmoitus- ja hakemuskäsittelijöihin sekä muihin asiantuntijoihin.

Vastaamme puheluihin ja chatiin sekä sähköpostin kautta tuleviin kyselyihin. Palvelemme myös Sörnäisten rantatiellä sijaitsevassa palvelupisteessämme – nyt koronaikaan supistetuin aukioloajoin ja turvallisuudesta huolehtien.

Osa neuvojistamme opastaa ja neuvoo erilaisilla messuilla ja muissa tapahtumissa yhdessä yhteistyökumppaniemme kanssa. Neuvonnan ohella työnkuvaamme kuuluu PRH:n tietopalvelujen tunnetuksi tekeminen ja esimerkiksi yksittäisten asiakirjatilausten hoitaminen.

Autamme myös asiakkaita, kun he haluavat selvitellä, voiko yrityksen perustaa sähköisesti, mitä maksaa tavaramerkin rekisteröiminen ja miten ilmoitetaan muutoksia yhdistysten nimenkirjoittajiin. Apua tarjoamme myös, kun asiakkaan kauppa- tai yhdistysrekisteriin tekemä ilmoitus ei ole ollut suoraan rekisteröitävissä, ja asiakas haluaa esimerkiksi kysyä saamastaan korjauskehotuksesta.

Tavoitteemme ovat korkealla

PRH:n vision mukaisesti asiakaspalvelumme tavoitteena on erinomainen asiakaskokemus. Sen pyrimme saavuttamaan aktiivisesti kouluttautuen ja näin ylläpitäen ja syventäen osaamistamme tehtäväkenttämme asioissa.

Olemme kiinnostuneita siitä, kuinka asiakkaamme arvioivat meidän onnistuneen, ja kysymmekin tästä palautetta useamman kerran vuodessa. Palautteet ovat olleet erittäin kannustavia ja kiittäviä.

Kun kesäkuussa 2020 pyysimme meihin puhelimitse yhteyttä ottaneita asiakkaitamme arvioimaan sitä, miten asiantuntijuus ja avuliaisuus neuvontapuheluissamme toteutuivat, saimme asteikolla 1–5 arvosanoiksi 4,55 (asiantuntevuus) ja 4,63 (avuliaisuus). Lämmin kiitos luottamuksesta.

Vastaanotamme palautetta myös muista PRH:n toiminnoista. Kiitos kaikista niistä lukuisista kehitysehdotuksista ja parannustoiveista tai kiitoksista, joita meille on viestitty. Viemme ideoita ja ajatuksia eteenpäin PRH:ssa, jotta voisimme vastata asiakkaidemme toiveisiin ja odotuksiin jatkossa vieläkin paremmin.

PRH toivottaa turvallista ja mukavaa syksyä!

Tässä on linkki asiakaspalvelun yhteystietoihin.

Lisätietoa:
Louna Kiuru
Asiakaspalveluesimies
Patentti- ja rekisterihallitus
puh. 0400 883 035

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 05.10.2020