Yhdistyksille uusi palvelu: lopettamisilmoituksen voi tehdä sähköisesti 30.11.2021 alkaen

Jatkossa yhdistys voi ilmoittaa lopettamisesta (purkautumisesta) sähköisesti. Sähköinen lopettamisilmoitus otetaan käyttöön 30. marraskuuta 2021. Samana päivänä julkaistaan myös uudistetut ilmoittamisen ohjeet prh.fi-sivuilla.

Lopettamisilmoitus on maksuton.

Mitä tarvitset ilmoittamiseen?

Ennen ilmoittamista yhdistyksen on täytynyt tehdä päätös purkautumisesta ja purkautumiseen liittyvät selvitystoimet.

Sähköiseen asiointipalveluun kirjautumiseen ja ilmoituksen allekirjoittamiseen tarvitset suomalaisen henkilötunnuksen ja lisäksi joko henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai sirullisen henkilökortin (HST-kortti).

Ilmoitukseen tarvitset selvitystoimista vastanneiden henkilöiden (selvitysmiesten) nimet ja suomalaiset henkilötunnukset.

Puheenjohtaja tai joku selvitystoimista vastanneista allekirjoittaa ilmoituksen. Joku muu voi tehdä ilmoituksen allekirjoittamista vaille valmiiksi.

Muista myös muut yhdistyksen sähköiset ilmoitukset

Jatkossa useimmat yhdistykset voivat tehdä sähköisesti lähes kaikki ilmoitukset yhdistysrekisteriin.

Siirry yhdistysrekisterin sähköiseen asiointiin.

Lisätiedot:

Yhdistysrekisterin neuvonta
puh. 029 509 5959
30.11. asti ma–pe klo 9.00–16.15
1.12. alkaen ma–pe klo 9.00–15.00

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 19.11.2021