Kilpailu

Ajatellessasi ideasi markkinamahdollisuuksia sinun täytyy miettiä, miten ideasi pärjää kilpailussa.

Sinun täytyy tutkia kilpailua myös toisesta syystä: jos ideasi on täysin uusi, kilpailevista tuotteista ja yrityksistä löytämäsi tieto voi olla ainoaa luotettavaa, saatavilla olevaa markkinatietoa.

Kilpailu markkinaosuuksista ei kata pelkästään tuotteita, jotka ovat juuri samanlaisia kuin omasi. Kilpailevia tuotteita ovat mitkä tahansa käytössä olevat ratkaisut siihen ongelmaan, jonka pyrit ideallasi ratkaisemaan.

Esimerkiksi jos ideasi on uusi hiirenloukku, kilpailulla ei viitata ainoastaan kaikkiin muihin hiirenloukkuihin. Kilpailu kattaa kaikki menetelmät hiiristä eroon pääsemiseksi – jopa kissat!

Jos et ole vielä asiantuntija keksintösi tekniikan alalla, kilpailun määrittäminen sisältää yleensä kolme vaihetta:

  1. Ketkä ovat kilpailijoitasi?
  2. Millainen uhka kilpailijat ovat?
  3. Voiko ideasi pärjätä kilpailussa?

Kilpailevia tuotteita ovat mitkä tahansa käytössä olevat ratkaisut siihen ongelmaan, jonka pyrit ideallasi ratkaisemaan.

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 07.12.2016