Miten ilmoitat tilinpäätöksen veroilmoituksen mukana?

Voit ilmoittaa tilinpäätöksen veroilmoituksen mukana joko sähköisesti tai paperilomakkeilla.

Veroilmoitus on maksuton.

Milloin ilmoitat?

Tee veroilmoitus 4 kuukauden kuluessa tilikauden päättymisestä.

Veroilmoituksen määräaika päättyy kuukauden viimeisenä päivänä, vaikka yrityksen tilikausi päättyisi kesken kuukautta.

Kuka ilmoittaa?

Veroilmoituksen tekee henkilö, joka on valtuutettu asioimaan yrityksen puolesta. Valtuutus annetaan Katso-palvelussa tai Suomi.fi-valtuutuspalvelussa.

Miten ilmoitat sähköisesti?

Tee veroilmoitus sähköisesti joko netissä OmaVero-palvelussa tai lähettämällä taloushallinto-ohjelman muodostaman tiedoston Ilmoitin.fi-palvelussa.

Voit ilmoittaa tilinpäätöksen veroilmoituksen liitteenä yhtenä tai useina tiedostoina.

OmaVerossa valitse palvelun alasvetovalikosta tiedostolle liitetyyppi, jossa lukee "PRH ja Verohallinto".

Ilmoitin.fi-palvelussa valitse tiedostolle aineiston lähetysohjeen mukainen liitetyyppi.


Jos teet veroilmoituksen paperilomakkella, täytä lomake 6B ja nido tilinpäätösasiakirjat kiinni liitelomakkeeseen 63.

Huomio! Verohallinto ei välitä kaupparekisteriin tilinpäätösasiakirjoja, jotka on liitetty muulla tavoin kuin nitomalla.

Mitä asiakirjoja liität?

Vaadittavat tilinpäätösasiakirjat riippuvat muun muassa yritysmuodosta.

Huomio! Älä liitä salassa pidettäviä tietoja tilinpäätökseen. Kaikki kaupparekisteriin lähetettävät tilinpäätösasiakirjat ovat julkisia ja saatavilla esimerkiksi PRH:n Virre-tietopalvelussa.

Siirry ohjeeseen: Tilinpäätösilmoituksen asiakirjat.

Mistä saat lisätietoja?

Linkin OmaVero-palveluun ja paperilomakkeisiin löydät Verohallinnon nettisivuilta. Verohallinto neuvoo veroilmoituksen tekemisessä ja tilinpäätösasiakirjojen liittämisessä veroilmoitukseen.

Siirry vero.fi-sivuille.

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 03.03.2020