Miten täydennät ja korjaat veroilmoituksen mukana lähettämääsi tilinpäätöstä?

Voit täydentää ja korjata veroilmoituksen mukana lähettämääsi tilinpäätöstä verotuksen päättymiseen asti. Yrityksen verotus päättyy 6–10 kuukauden kuluessa tilikauden päättymisestä.

Korjaa veroilmoitusta sähköisesti, jos teit sen alun perin sähköisesti.

Jos teit veroilmoituksen paperilomakkeella, voit korjata sitä sähköisesti OmaVerossa.

Liitä kaikki tilinpäätösasiakirjat uudelleen täsmälleen Verohallinnon ohjeiden mukaisesti.

Huomio! Verotus voi päättyä ennen kuin yritys on vahvistanut tilinpäätöksensä. Kun yrityksen verotus on päättynyt, ilmoita vahvistettu tilinpäätös suoraan kaupparekisteriin. Siirry ohjeeseen: Tilinpäätös suoraan kaupparekisteriin.

Kun korjaat veroilmoitusta, niin aikaisemmin lähettämäsi tilinpäätösasiakirjat eivät poistu kaupparekisteristä. Ne ovat julkisia ja saatavilla esimerkiksi PRH:n Virre-tietopalvelussa.

Miten pyydät rekisteröidyn tilinpäätöksen poistamista kaupparekisteristä?

Voit pyytää PRH:ta poistamaan rekisteröidyt tilinpäätösasiakirjat, jos niissä on virheellisiä tai arkaluonteisia tietoja.

Emme poista yksittäisiä asiakirjoja, joten sinun täytyy lähettää kaikki korjatut tilinpäätösasiakirjat uudelleen PRH:een. Liitä mukaan perusteltu pyyntö, jossa on toimitusjohtajan tai hallituksen jäsenen allekirjoitus. Katso tilinpäätöksen lähetysosoite.

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 03.03.2020