Miten täydennät ja korjaat veroilmoituksen mukana lähettämääsi tilinpäätöstä?

Voit täydentää ja korjata veroilmoituksen mukana lähettämääsi tilinpäätöstä verotuksen päättymiseen asti. Yrityksen verotus päättyy 6–10 kuukauden kuluessa tilikauden päättymisestä.

Korjaa veroilmoitusta sähköisesti, jos teit sen alun perin sähköisesti.

Jos teit veroilmoituksen paperilomakkeella, voit korjata sitä sähköisesti OmaVerossa.

Liitä kaikki tilinpäätösasiakirjat uudelleen täsmälleen Verohallinnon ohjeiden mukaisesti.

Huomio! Verotus voi päättyä ennen kuin yritys on vahvistanut tilinpäätöksensä. Kun yrityksen verotus on päättynyt, ilmoita vahvistettu tilinpäätös suoraan kaupparekisteriin. Siirry ohjeeseen: Tilinpäätös suoraan kaupparekisteriin.

Kun korjaat veroilmoitusta, niin aikaisemmin lähettämäsi tilinpäätösasiakirjat eivät poistu kaupparekisteristä. Ne ovat julkisia ja saatavilla esimerkiksi PRH:n Virre-tietopalvelussa.

Miten pyydät rekisteröidyn tilinpäätöksen poistamista kaupparekisteristä?


Lähtökohtaisesti kaupparekisteriin ilmoitetut tilinpäätökset ovat julkisia asiakirjoja. Voit pyytää meitä oikaisemaan tilinpäätösasiakirjoja, jos niissä on lain nojalla salassa pidettäviä tietoja tai tilinpäätös on rekisteröity virheellisesti. Tilinpäätös on rekisteröity virheellisesti esimerkiksi, jos tilinpäätösasiakirjat sisältävät toisen yrityksen asiakirjoja tai ne on rekisteröity väärälle tilikaudelle.

Perustele pyynnössäsi millä perusteella ja mitkä tilinpäätösasiakirjat tulisi poistaa julkisesti Virre-tietopalvelustamme saatavilla olevista tilinpäätösasiakirjoista. Huomaa, jos asiakirjat eivät ole lain nojalla salassa pidettäviä, oikaistut asiakirjat ovat saatavilla pyynnöstä.

Katso tilinpäätöksen lähetysosoite.


Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 03.06.2021