Kesäkuun tuore tavaramerkki: Jäärähuolto

Läheisten lahja lääkäriä välttelevälle

Jäärähuolto on rekisteröity tavaramerkki

Jäärähuolto on Lääkärikeskus Aavan ensimmäinen selkeästi palvelumuotoiltu terveys- ja hyvinvointipalvelu. Jäärän tai jäärättären läheisille ja omaan jääräpäisyyteensä hukkuville tyypeille suunnattu palvelu rekisteröitiin tavaramerkiksi 26.6.2017.

Jäärähuollon synty nivoutuu tiiviisti Lääkärikeskus Aavan brändityöhön. Alkuvuodesta 2017 siihen pureutuivat lääkärikeskuksen toimitusjohtaja sekä markkinointi- ja viestintäjohtaja yhdessä mainostoimiston kanssa.

– Mietimme, miten löytäisimme erilaisen kulman kertoa perusarvoistamme, huolenpidosta ja välittämisestä ihmisen arjessa. Tarve Jäärähuollosta tuli esiin käytännön kokemuksista. Huoli läheisistä oli kaikille tuttu, ja halu pitää heidät kunnossa tuntui todella tärkeältä. Pohdimme, miten voisimme yhdessä omaisten kanssa motivoida jääriä huolehtimaan omasta terveydestään, kertoo taustasta pääjääjätär, Aavan markkinointi- ja viestintäjohtaja Minna Hoffström.

Tavaramerkki erottaa ja suojaa

Jäärähuolto oli tuotteistettu valmiiksi keväällä 2017. Sille haettiin heti tavaramerkin rekisteröintiä.

– Kilpailu alallamme on kovaa. Tavaramerkki on hyvä tapa erottautua ja samalla suojata oma tuote ja palvelu. Tavaramerkkihakemusprosessi on meille suhteellisen tuttu ja sujuu hyvin omin avuin, kertoo Minna Hoffström.

Kesällä 2017 Jäärähuoltoa pääsivät testaamaan pilottiasiakkaat. Palvelun markkinointiviestintä aloitettiin lokakuun lopulla, sopivasti ennen isänpäivää.

– Palaute sekä palvelusta että käytännön prosessista on ollut erittäin myönteistä. Jäärähuolto on selkeästi lunastanut oman paikkansa asiakkaidemme keskuudessa ja henkilökuntamme sydämissä.

Jäärähuolto mukautuu jäärän elämänpiiri

Jääriä huolletaan Kampin, Tapiolan ja Tuusulan toimipisteissä. Lahjakortin Jäärähuoltoon voi ostaa verkkokaupasta tai kaikista Aavan toimipisteistä. Jäärähuollon voi ostaa myös itselleen, jos löytää pahimman jäärän peilistä. Lahjakortin ostamisen jälkeen Aava kantaa vastuun huollon etenemisestä.

– Kokenut Jäärähoitajamme ottaa yhteyttä Jäärään, tekee puhelimessa etukäteiskartoituksen ja sopii ajan yleistä terveydentilaa kartoittaviin laboratoriotutkimuksiin ja lääkärin vastaanotolle. Puhelinkeskustelu on Jäärähuollon perusta. On tärkeää saada Jäärä pohtimaan, mikä asia omassa terveydentilassa tai elämässä vaatii kenties muutosta. Jäärälääkärin vastaanotolla käydään läpi tutkimustulokset ja etukäteiskartoitus. Tarvittaessa lääkäri ohjaa Jäärän jatkotutkimuksiin ja sopii seurantakäynnin, Minna Hoffström selvittää.

Teksti: Marjo Rautvuori
Kuvat: Lääkärikeskus Aava

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 26.06.2018