Joulukuun tuore tavaramerkki: Tarinasi takana - Movya

Tarinasi takana – Movya!

Movya Oy tarjoaa asiakkaan brändin analyysistä ja todellisen palvelutarpeen selvittämisestä lähtevää digitaalista palvelumuotoilua sekä markkinointiviestinnän strategista suunnittelua.

Kun vuonna 2009 perustetussa yrityksessä oli tehty vuosia menestyksekästä asiakastyötä, päätti Movya panostaa kunnolla myös omaan brändiinsä, ettei suutari lapsineen jäisi ilman kenkiä.

Vuoden 2018 loppupuolella haettiin ja joulukuussa rekisteröitiin kerralla nippu tavaramerkkejä: kaksi Movya-kuviomerkkiä, joissa on sanallinen osa, sekä sanamerkit Tarinasi takana, Behind Your Story ja What´s Your Story?

Suutarin lempilapset tukevat brändityötä

Movya käyttää tavaramerkkejä jatkuvasti yrityksen markkinoinnissa sloganeina ja palvelukuvauksena.

– Liiketoimintamme perustuu tieteellisesti vahvan elämystalousteorian inspiroimaan Behind Your Story -ajatteluun. Tarinallisuuteen perustuvat tuotemerkit kuvaavat hyvin meidän koko tuote- ja palveluketjumme strategista perusajatusta asiakkaan brändin eheyttämisestä, kokoamisesta ja juonellistamisesta tarinan tapaan pitkää ikää, ei hetken trendejä varten. Legendat syntyvät elämästä, ja se, mikä koskettaa ihmistä, jää elämään, kuvailee Movyan digistrategian ja brändityön asiantuntija Jaana Janhila-Anttonen.

Asiakaslähtöinen yritysetiikka vie eteenpäin

Movya on kasvanut digitaalisen palvelumuotoilun palkituksi ja kansainväliseksi moniosaajaksi. Taustalla elää ydinhenkilöstön pitkä historia ja kokemus. 1990-luvun puolivälissä Jyväskylän yliopiston multimedia- ja taideopiskelijoiden piiristä kimposi luova joukko, jota yhdisti rakkaus uusien ratkaisujen löytämiseen. Nuoret perustivat yrityksen. Ideat ja innovaatiot virtasivat, keksittiin esimerkiksi digitaalinen Kauppakadun live-kartta, kauan ennen Google Mapsia.

– Lupaava kasvuyritys napattiin markkinoilta suureen pörssifirmaan. Näköalapaikka ison konsernin sisällä paljasti kovan liike-elämän karut maisemat. Irtautuminen kankeasta korporaatiosta johti Movya Oy:n perustamiseen, kertoo Jaana Janhila-Anttonen.

Vuosien varrella mukaan on tullut monia alan pienyrittäjiä ja palkattua henkilöstöä. Tiimissä on nykyään lähes parikymmentä huippuosaajaa. Asiakas on ollut ja on yhä kaiken toiminnan lähtökohta.

Työkaluja aktiiviseen myyntiin ja markkinointiin

Digitaalinen palvelumuotoilu lähtee Movyassa aina asiakkaan brändin analyysista ja todellisen palvelutarpeen selvittämisestä. Tuotantoon etenevät digitaaliset ratkaisut perustuvat tarkoin harkittuun markkinointiviestinnän strategiaan ja dynaamiseen asiaosaamiseen. Mukana voi olla esimerkiksi animaatiota ja videokuvausta, virtuaalitodellisuutta ja 3D-tuotantoa, eLearning-sisältöä tai interaktiivisia sovelluksia.

– Haluamme luoda elämyksiä, tarinoita ja sovelluksia, joilla on todellista merkitystä asiakkaille ja jotka jäävät mieleen. Huippuunsa hiottu ammattitaitoinen toteutus syntyy tiiviin sisäisen laadunvalvonnan sekä saumattoman ja jatkuvan asiakasyhteistyön tuloksena. Palvelujen ja tuotteiden tehoa voidaan myös selkeästi testata ja mitata, toteaa Jaana Janhila-Anttonen.

Movyan verkkosivut

Teksti: Marjo Rautvuori
Kuvat: Movya Oy

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 12.12.2019