Vår besökskundtjänst är stängd från 1 december 2021 till 31 januari 2022 – e-tjänsterna fungerar normalt

På grund av det försämrade coronavirusläget i huvudstadsregionen är vår besökskundtjänst i Helsingfors stängd från den 1 december 2021 till den 31 januari 2022 som en arbets- och kundsäkerhetsåtgärd.

Våra e-tjänster och telefontjänster fungerar normalt.

Vårt kundservicenummer är 029 509 5040 och det är öppet mån–fre fram till 30 november kl. 9.00–16.15 och från och med 1 december kl. 9.00–15.00.

Lämna pappersanmälningarna per post eller i vår postlåda på väggen av vårt kontorshus på Sörnäs strandväg 13 B, Helsingfors. Vi rekommenderar att du använder våra e-tjänster. Det är snabbare och billigare än att använda pappersblanketter.

Våra e-tjänster och informationstjänster finns på webbplatsen prh.fi.

Du kan också skicka frågor per e-post:

Handelsregistret
Rådgivning: neuvonta.kaupparekisteri@prh.fi

Varumärken
Rådgivning: neuvonta.tavaramerkki@prh.fi
Klassificeringsrådgivning: luokitusneuvonta@prh.fi

Patent
Rådgivning: neuvonta.patentti@prh.fi

Mönsterrätt
Rådgivning: neuvonta.malli@prh.fi

Föreningar
Rådgivning: neuvonta.yhdistysasiat@prh.fi

Vi är beredda att utföra våra myndighetsuppdrag trots coronaviruset. Vi beklagar det extra besvär som det här orsakar.

För mer information kontakta:

Patent- och registerstyrelsens kundtjänst
Tfn 029 509 5040
fram till 30 november mån–fre kl. 9.00–16.15
från och med 1 december mån–fre kl. 9.00–15.00

Utskriftsversion
Uppdaterad 01.12.2021