Kundtjänst

Vår kundtjänst har öppet mån–fre kl. 9.00–16.15. Se vår besöksadress och kontaktinformation.

I vår kundtjänst kan du lämna in ansökningar och anmälningar och få allmän rådgivning om dem. Om du behöver konsultera en expert, vägleder vi dig till våra rådgivningsingenjörer eller -jurister.

I kundtjänsten har du dessutom tillgång till alla våra avgiftsfria e-tjänster som även finns på denna webbplats. Gå till e-tjänsterna.

Alla blanketter finns på nätet

Du kan fylla i och skriva ut de blanketter som du behöver innan du besöker vår kundtjänst. Gå till blanketterna.

Du kan också betala dina anmälningar och ansökningar på förhand. Priserna och kontonumren har grupperats enligt tjänst. Gå till prislistorna.

Obs! I kundtjänsten kan du inte betala kontant, istället kan du betala med

  • bankkort,
  • Visa Electron eller
  • kreditkorten Visa, OK, American Express, Diners Club och Mastercard.

Dokument till påseende – beställ på förhand

I kundtjänsten kan du på beställning läsa dokument från

  • handelsregistret
  • föreningsregistret
  • registret över religionssamfund och
  • stiftelseregistret.

Vi levererar dokumenten ungefär ett dygn efter beställningen. Ange alltid företagets eller stiftelsens FO-nummer och namn, eller föreningens registernummer och namn, samt dina kontaktuppgifter i beställningen.

Du kan beställa dokument till påseende i kundtjänsten per e-post till arkisto@prh.fi.

Bokslutsuppgifter från Virre

Företagens bokslutsuppgifter är offentliga och finns tillgängliga i informationstjänsten Virre. Du kan söka information på våra kundterminaler och mot avgift ta kopior av dokumenten eller skriva ut uppgifter från våra databaser.

Våra kundrådgivare hjälper dig gärna med informationssökning och användning av dataterminalerna.

Välkommen att använda våra tjänster!

Utskriftsversion
Uppdaterad 26.06.2019