Han­dels­re­gist­rets pris­lis­tor och be­tal­nings­an­vis­ning­ar

Behandlingsavgifter 

De flesta anmälningar och ansökningar till handelsregistret är avgiftsbelagda. Vissa anmälningar kan du ge in utan avgift, till exempel adressändringar och anmälan om förmånstagare. Sådana anmälningar som du lämnar in endast till Skatteförvaltningen är också avgiftsfria.

Gå till prislistan över behandlingsavgifter.

Du kan lämna in dina anmälningar till handelsregistret via e-tjänsten på ytj.fi eller på webb- eller pappersblankett. E-tjänsten på ytj.fi beräknar behandlingsavgiften automatiskt. Du betalar avgiften i tjänsten efter att anmälan har undertecknats. Om du lämnar in din anmälan på webb- eller pappersblankett, betala behandlingsavgiften på förhand och bifoga kvittot till anmälan.

Läs mer i våra betalningsanvisningar.   

Avgifter för informationstjänster

Du kan köpa handelsregistrets informationstjänster, såsom registerutdrag eller bokslut, direkt från informationstjänsten Virre. Du kan betala produkterna i nätbank eller med ditt kreditkort. Gå till informationstjänsten Virre.Avautuu uuteen välilehteen

Om betalning på nätet inte är möjlig, kan du också beställa produkter genom att skicka in ett beställningsformulär. Då skickar vi dokumenten per post och avgiften faktureras separat. Läs mer om avgifterna eller gå till beställningsformuläret:

Gå till prislistorna över handelsregistrets informationstjänster och betalningsanvisningarna.

Gå till anvisningarna om dokumentbeställningar och beställningsformuläret.

index