Hur betalar jag?

Du måste betala ansökningsavgiften när du lämnar in din ansökan, annars får ansökan ingen ansökningsdag och vi kan inte börja handlägga din ansökan.

I e-tjänsten betalar du ansökningsavgifterna via din nätbank. Den som betalar avgiften anses vara undertecknare av ansökan. Du får ett mottagningsbevis i det sista skedet i e-tjänsten.

Om du av särskilda skäl får lämna in en ansökningsblankett på papper eller som e-postbilaga, betala din ansökan på förhand till vårt konto och bifoga sedan en kopia av kvittot till din ansökan.

Vi återbetalar inte ansökningsavgiften

Vi återbetalar inte ansökningsavgiften om din ansökan avslås eller avskrivs, det vill säga om handläggningen av din ansökan inte längre fortsätter hos oss. Vi återbetalar avgiftsbeloppen inte heller om du själv återtar din ansökan.

Gå till prislistor och betalningsanvisningar.

Utskriftsversion
Uppdaterad 14.06.2019