Asiakaspalvelu
Patentti- ja rekisterihallitus palvelee useissa eri kanavissa. Suosittelemme käyttämään nettipalvelujamme. Siirry sivulle Palvelut netissä.
Asiakaspalvelu palvelee puhelimitse arkisin klo 9-15 ja palvelupisteemme Helsingissä ajanvarauksella klo 12-16.15.
Puhelinpalvelu
Asiakaspalvelu palvelee puhelimitse arkisin ma-pe klo 9-15
- Kaupparekisteri-, tilinpäätös- ja yrityskiinnitysasiat puh. 029 509 5900
- Kaupparekisteriasioissa saat neuvoja myös helposti Chat-palvelustamme. Tutustu palveluun.
- Yhdistys- ja säätiöasiat puh. 029 509 5959
- Tavaramerkki- ja malliasiat puh. 029 509 5855
- Patentti- ja hyödyllisyysmalliasiat puh. 029 509 5858
Tutustu 0295-alkuisten numeroiden puheluhintoihin.
Palvelupiste
Patentti- ja rekisterihallituksen palvelupiste osoitteessa Sörnäisten rantatie 13 C, Helsinki, palvelee ajanvarauksella ja on avoinna ma–pe klo 12.00–16.15.
Näin varaat ajan käyntiasiakaspalveluun
Varaa aika etukäteen nettipalvelustamme. Siirry varaamaan aika.Avautuu uuteen välilehteen
Valitse palveluista jompikumpi seuraavista:
- Asiakasneuvonta paikan päällä ilmoitukseen tai hakemukseen liittyvää neuvontaa varten
- Muu asia, kun tulet katsomaan etukäteen tilaamiasi asiakirjoja.
Huomio! Otteita, tilinpäätöksiä, yhtiöjärjestyksiä ja sääntöjä ei tarvitse tilata etukäteen
vaan riittää, että mainitset asiasta ajanvarauksen lisätietokentässä.
Jos haluat tulla katsomaan muita asiakirjoja, tilaa asiakirjat etukäteen sähköpostilla arkist(a)prh.fi. Asiakaspalvelu ottaa sinuun yhteyttä, kun asiakirjat ovat katsottavissa.
Palvelupisteessä ja virastorakennuksen ulkoseinässä on myös postilaatikot, mihin voit jättää valmiiksi täytetyt hakemukset ja ilmoitukset. Postilaatikot tyhjennetään päivittäin klo 16.15 jälkeen.
Neuvonta sähköpostitse
Voit ottaa meihin yhteyttä myös sähköpostitse:
- neuvonta.kaupparekisteri(a)prh.fi
- neuvonta.yhdistysasiat(a)prh.fi
- neuvonta.tavaramerkki(a)prh.fi
- neuvonta.patentti(a)prh.fi