Kirjaamo

PRH:n virallinen asiakirjaliikenne kulkee kirjaamon kautta. Vastaanotamme PRH:lle osoitetut asiakirjat, kirjaamme ne tarvittaessa hallinnolliseen diaariin ja jaamme edelleen. Huomioi kuitenkin, ettei kaikki ilmoitukset tai hakemukset tule vireille sähköpostilla tai faksilla kirjaamoon lähetettynä.
Mm. eri kaupparekisteri-ilmoituksia voi tehdä joko sähköisen asiointialustan kautta tai paperisena, kun taas tavaramerkkihakemukset ja merkin uudistamiset tulee tehdä ainoastaan sähköistä asiointia käyttäen 1.5.2019 voimaantulleen lakimuutoksen mukaisesti.

Kirjaamo on avoinna ma - pe klo 8.00 - 16.15.

Huomio! PRH:n käyntiasiakaspalvelu on avoinna klo 9.00 - 16.15.

Kirjaamon yhteystiedot ovat

  • Sörnäisten rantatie 13 C, Helsinki
    postiosoite: 00091 PRH
  • sähköposti: kirjaamo@prh.fi Sähköpostin liitteiden yhteiskoko voi olla korkeintaan 15 Mt. Liitteet on suositeltavaa lähettää word-, pdf- tai excel-muodoissa perillemenon varmistamiseksi.
    Käytä suojattua sähköpostia, jos asiasi on vähänkään arkaluonteista. Lue lisää suojatun sähköpostin lähettämisestä.
  • puh. 029 509 5000
  • faksi 029 509 5328


Tutustu asian- ja dokumenttienhallintajärjestelmän tietosuojaselosteeseen.

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 10.05.2019