Gå direkt till innehållet
Meny

PRS besökskundtjänst

Vår besökskundtjänst i Helsingfors på Sörnäs strandväg 13 C är öppen efter tidsbokning från måndag till fredag kl. 12.00–16.15.

Vi rekommenderar att du använder våra nättjänster. Gå till sidan E-tjänster.

Se kundtjänstens övriga kontaktuppgifter.

PRS är stängt på officiella vardagshelger. Se en lista över officiella vardagshelger.

Boka tid på nätet i förväg till vår besökskundtjänst

När du bokar tid i vår nättjänst, välj ett av följande alternativ:
  • Kundrådgivning om anmälningar eller ansökningar i vår besökskundtjänst
  • Annat ärende om du vill ta del av handlingar som du beställt i förväg

Du behöver inte beställa utdrag, bokslut, bolagsordningar eller stadgar i förväg. Det räcker att du meddelar vilken information du behöver när du bokar tid i vår webbtjänst. Om du vill ta del av andra handlingar, beställ handlingarna i förväg via e-post på arkisto(a)prh.fi. Kundtjänsten kontaktar dig när du kan ta del av handlingarna.

Gå till tidsbokningstjänsten för att boka tid.Öppnas i en ny flik

I vår besökskundtjänst och på ämbetsbyggnadens yttervägg finns postlådor där du kan lämna ifyllda ansökningar och anmälningar utan att behöva köa. Postlådorna töms dagligen efter kl. 16.15.

Betalningsmedel och digitalt kvitto (eKvitto)

I vår besökskundtjänst kan du betala med

  • bankkort
  • MobilePay
  • Visa Electron
  • kreditkorten Visa, American Express, Diners Club och Mastercard

I vår besökskundtjänst kan du få ett digitalt kvitto (eKvitto) på din betalning.

Digitalt eKvitto innehåller uppgifterna om betalningen i maskinläsbart format. På detta sätt kan olika programvaror och system använda uppgifterna, vilket underlättar exempelvis företags kostnadshantering. Ett kvitto som lämnas in som PDF-fil är inte ett eKvitto.

Registrera dig först som användare i ReceiptHero Oy:s tjänst. PRS förmedlar sedan uppgifterna om betalningen till ReceiptHero som skapar ett digitalt kvitto för PRS.

Läs mer:

Utskriftsversion Uppdaterad 21.11.2023