Uutta yrityksille: kaupparekisteri-ilmoituksen korjauksen voi nyt lähettää netissä

Yritys voi nyt vastata kaupparekisteri-ilmoituksen korjauskehotukseen netissä YTJ-palvelussa.

Jos PRH ei voi rekisteröidä kaupparekisteri-ilmoituksen tietoja, lähetämme korjauskehotuksen, jossa yritystä pyydetään korjaamaan tai täydentämään ilmoitusta.

Korjattavat tiedot tai lisättävät asiakirjat voi nyt lähettää PRH:lle tiedostoina YTJ-palvelussa. Tarvitset suomalaisen henkilötunnuksen ja lisäksi joko henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen tai sirullisen henkilökortin (HST-kortti).

Voit täydentää ja korjata ilmoitusta korjauskehotuksessa mainitussa määräajassa, joka on yleensä yksi kuukausi. Ilmoitus raukeaa, jos et noudata määräaikaa.

Toimi näin YTJ-palvelussa

  1. Kirjaudu sisään palveluun.
  2. Valitse palvelussa kohta "Lähetä korjaus".
  3. Anna yrityksen Y-tunnus ja korjattavan ilmoituksen kirjaus- tai diaarinumero. Löydät nämä tiedot korjauskehotuksesta.
  4. Lisää pyydetyt tiedot Word- tai PDF-tiedostoina ja lähetä.
  5. Palvelu ilmoittaa, kun lähettäminen on onnistunut ja korjaus on lähtenyt käsiteltäväksi kaupparekisteriin.

Siirry YTJ-palveluun.

Ulkoinen sivusto, avautuu uuteen välilehteen

Lisätiedot

Kaupparekisterin neuvonta
ma–pe klo 9.00–15.00
p. 029 509 5900

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 05.05.2022