Henkilömuutokset

Säätiön vastuuhenkilöiden muutoksista tulee tehdä ilmoitus säätiörekisteriin. Ilmoitusten tekeminen perustuu säätiölakiin (2015/487).

Muutosilmoitus täytyy tehdä, jos säätiön hallituksessa, hallintoneuvostossa, tilintarkastajissa tai edustamiseen oikeutetuissa tapahtuu muutoksia tai jos säätiön toimitusjohtaja vaihtuu. Hallituksen varsinaisilla jäsenillä on vastuu ilmoituksen tekemisestä.

Jokainen säätiörekisteriin merkitty henkilö, joka on joko eronnut tai jonka tehtävä on muutoin päättynyt, voi myös itse tehdä asiaa koskevan muutosilmoituksen.

Muutosilmoitukset tehdään lomakkeilla.

Henkilömuutosilmoituksen tekeminen on pääsääntöisesti maksullista. Säätiö voi kuitenkin samalla kertaa ilmoittaa useammasta henkilömuutoksesta ilman lisämaksua. PRH laskuttaa käsittelymaksun jälkikäteen.

Löydät ilmoituksiin liittyvät ohjeet, tarvittavat lomakkeet sekä ilmoitusten käsittelymaksut valikosta.

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 06.08.2018