Tehtävän päättyminen ja oma ero

Voit tehdä ilmoituksen yhdistysrekisteriin, kun olet eronnut yhdistysrekisteriin merkitystä tehtävästä tai tehtävä on muutoin päättynyt.

Huomio! Tee ilmoitus vasta sen jälkeen, kun tehtävä on päättynyt.

Miten teet ilmoituksen netissä?

Kun teet ilmoituksen netissä yhdistysrekisterin sähköisessä asiointipalvelussa, tarvitset suomalaisen henkilötunnuksen ja henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen tai sirullisen henkilökortin (HST-kortti).

Palvelu ohjaa muutosilmoituksen teossa. Täytä pyydetyt tiedot.

Henkilön oma ilmoitus erosta tai rekisteriin merkityn tehtävän päättymisestä on maksuton.

Siirry yhdistysrekisterin sähköiseen asiointipalveluun.



Miten ilmoitat paperilomakkeilla?

Tee ilmoitus Y4a- muutos- ja lopettamisilmoituslomakkeella ja 19A-liitelomakkeella. Tehtävän päättymisen ilmoitat 19A-liitelomakkeen sivulla 2.

Tallenna lomakkeet koneellesi ennen niiden täyttämistä ja tulostamista.

Täytä yhteystietosi Y4a-lomakkeen kohtaan "Lisätietoja tästä ilmoituksesta antaa (esimerkiksi asiamies tai liitto)", jolloin saat rekisteröinnistä rekisteriotteen itsellesi. Jos jätät kohdan tyhjäksi, PRH lähettää rekisteriotteen yhteisön osoitteeseen.

Eronnut henkilö itse tai hänen valtakirjalla valtuuttamansa henkilö allekirjoittaa ilmoituksen.

Kun valtuutettu allekirjoittaa ilmoituksen, liitä mukaan yksilöity valtakirja oikeaksi todistettuna kopiona tai avoin asianajovaltakirja alkuperäisenä.

Ilmoitus on maksuton.

Avaa: Oman eron ilmoitus yhdistysrekisteriin (sisältää Y4a-lomakkeen ja liitelomakkeen 19A, pdf).

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 07.04.2021