Rekisteröidylle yhdistykselle
Rekisteröidyn yhdistyksen täytyy pitää yhdistyksen tiedot ajan tasalla yhdistysrekisterissä.
PRH tekee merkinnät yhdistysrekisteriin ilmoitusten perusteella. PRH rekisteröi ilmoitukset, kun yhdistyslaissa asetetut edellytykset
täyttyvät, eikä lakiin perustuvaa estettä rekisteröimiselle ole. Lue yhdistysrekisteri-ilmoituksen käsittelystä PRH:ssa.
Miten tarkistat rekisteröidyt tiedot?
Rekisterissä olevat tiedot voi tarkistaa PRH:n yhdistysrekisterin tietopalvelusta. Osa tiedoista on saatavissa maksutta, mutta esimerkiksi yhdistyksen nimenkirjoittajia koskevat tiedot edellyttävät sähköisen rekisteriotteen ostamisen. Siirry yhdistysrekisterin tietopalveluun tarkistamaan yhdistyksestä rekisteröidyt tiedot.
Mitä ilmoitat yhdistysrekisteriin?
Tee muutosilmoitus yhdistysrekisteriin, kun rekisteröidyn yhdistyksen
- osoite- ja yhteystiedot muuttuvat
- hallituksen puheenjohtaja ja nimenkirjoittajat vaihtuvat
- säännöt muuttuvat.
Esimerkiksi yhdistyksen nimen muuttaminen edellyttää sääntöjen muuttamista.
Voit tehdä muutosilmoitukset netissä sähköisessä palvelussa tai paperilomakkeella. Jos teet ilmoituksen paperilomakkeella, käsittelyaika on pitempi ja hinta kalliimpi kuin netissä ilmoitettaessa.
Siirry tekemään sähköinen ilmoitus yhdistysrekisteriin.