Rekisteröidylle yhdistykselle

Rekisteröidyn yhdistyksen täytyy pitää yhdistyksen tiedot ajan tasalla yhdistysrekisterissä.

PRH tekee merkinnät yhdistysrekisteriin ilmoitusten perusteella. PRH rekisteröi ilmoitukset, kun yhdistyslaissa asetetut edellytykset täyttyvät, eikä lakiin perustuvaa estettä rekisteröimiselle ole. Lue yhdistysrekisteri-ilmoituksen käsittelystä PRH:ssa.

Miten tarkastat rekisteröidyt tiedot?

Rekisterissä olevat tiedot voi tarkastaa PRH:n yhdistysrekisterin tietopalvelusta. Osa tiedoista on saatavissa maksutta, mutta esimerkiksi yhdistyksen nimenkirjoittajia koskevat tiedot edellyttävät sähköisen rekisteriotteen ostamisen. Siirry yhdistysrekisterin tietopalveluun tarkastamaan yhdistyksestä rekisteröidyt tiedot.

Mitä ilmoitat yhdistysrekisteriin?

Tee muutosilmoitus yhdistysrekisteriin, kun rekisteröidyn yhdistyksen

Tee muutosilmoitus myös, kun rekisteröit ja tai muutat rekisteröidyn hallituksen tietoja. Siirry ohjeisiin, miten muutat hallituksen tietoja.

Voit tehdä muutosilmoitukset netissä sähköisessä palvelussa tai paperilomakkeella. Jos teet ilmoituksen paperilomakkeella, käsittelyaika on pitempi ja hinta kalliimpi kuin netissä ilmoitettaessa.

Siirry yhdistysrekisterin sähköiseen asiointipalveluun tunnistautumalla ensin suomi.fi-palvelussa.


Jos yhdistyksen toiminta on lakannut ja yhdistys on päätetty purkaa, tee purkautumisilmoitus. Siirry ohjeisiin, miten ilmoitat yhdistyksen purkamisen (lopettaminen).
Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 11.05.2020