Miten korjaat tai täydennät ilmoitusta?

Jos yhdistyksen ilmoitus ei ole sellaisenaan rekisteröitävissä, PRH antaa ilmoittajalle tilaisuuden täydentää ja korjata ilmoitustaan ja toimittaa yhdistysrekisteriin lisäselvityksiä.

PRH lähettää ilmoittajalle korjauskehotuksen. Siinä ilmoittajalle annetaan määräaika, joka on normaalisti yksi kuukausi. Ilmoitus raukeaa, jos ilmoittaja ei toimita pyydettyjä korjauksia määräajassa. Käsittelymaksu ei ole tällöin palautettavissa.

Korjaukset ja täydennykset voit ilmoittaa kahdella tavalla:

  • sähköisesti asiointipalvelussa, jos ilmoitus on tehty sähköisesti
  • korjauslomakkeella.

Lue lisää korjauslomakkeesta.

Sähköistä ilmoitusta voi korjata sähköisesti

Voit korjata ja täydentää sähköisessä palvelussa tehtyä ilmoitusta seuraavasti:

PRH lähettää korjauspyynnön sähköpostitse ilmoituksessa nimetylle yhteyshenkilölle. Sähköpostiviestissä olevan linkin kautta ilmoituksen aloittaja pääsee sähköiseen palveluun tarkastelemaan korjauspyyntöä ja tekemään PRH:n pyytämät korjaukset ja täydennykset.

Sähköiseen korjauspyyntöön voi vastata ainoastaan alkuperäisen ilmoituksen aloittaja.

Kun PRH on käsitellyt korjatun ja täydennetyn ilmoituksen, yhteyshenkilö saa tiedon päätöksestä sähköpostiinsa. Hän voi noutaa päätöksen sähköisestä asioinnista kahden kuukauden kuluessa käsittelyn päättymisestä.

Yhdistysrekisterin sähköiseen asiointiin täytyy aina ensin tunnistautua joko verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sähköisellä henkilökortilla (HST-kortti).

Siirry yhdistysrekisterin sähköiseen asiointipalveluun.

Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 05.06.2020