Gå direkt till innehållet
Meny

Halvfärdiga ändringsanmälningar raderas från e-tjänsten på ytj.fi – betala och skicka in anmälan senast 2 januari 2024

Vi utför tekniska ändringar i e-tjänsten på ytj.fi den 3 januari 2024. Samtidigt raderar vi halvfärdiga ändringsanmälningar som ännu inte har betalats och skickats in via tjänsten.

Vilka halvfärdiga ändringsanmälningar raderas?

Företagsformen för det företag som lämnar in anmälan är någon av följande:

  • aktiebolag eller publikt aktiebolag
  • bostadsaktiebolag
  • ömsesidigt fastighetsaktiebolag
  • andelslag
  • andelsbank.

I anmälan ändras något av följande:

  • styrelse
  • verkställande direktör
  • disponent
  • revisorer
  • prokurister
  • personer med rätt att företräda bolaget.

Observera att raderingen inte gäller andra halvfärdiga ändringsanmälningar.

Vad ska jag göra för att undvika radering av halvfärdiga ändringsanmälningar?

  1. Komplettera din halvfärdiga ändringsanmälan.
  2. Godkänn och underteckna anmälan.
  3. Betala och skicka in anmälan senast den 2 januari 2024.


Gå till e-tjänsten på ytj.fi för att lämna in anmälan.Öppnas i en ny flik 


För mer information kontakta:

Handelsregistrets rådgivning
Tfn 029 509 5040
Mån–fre kl. 9.00–15.00

Utskriftsversion Uppdaterad 13.12.2023