Kuinka haet rekisteröintiä?

Hae rekisteröintiä käyttämällä sähköistä hakemusta. Se on edullinen ja nopea tapa tehdä hakemus. Saat samalla myös vahvistuksen siitä, että hakemus on saapunut perille.

Ennen kuin ryhdyt täyttämään hakemusta, mieti etukäteen seuraavat asiat:

Tavaramerkkiä ei voida muuttaa hakemuksen jättämisen jälkeen

Kun hakemus on jätetty eli se on tullut vireille, itse tavaramerkkiä ei pääsääntöisesti voida enää muuttaa. Vain sellaiset hyvin vähäiset muutokset, joiden johdosta merkin kokonaisvaikutelma ei muutu, saattavat olla mahdollisia. Myöskään uusia tavaroita tai palveluita ei voi lisätä vireilletulon jälkeen.

Aina on kuitenkin mahdollista jättää uusi hakemus muuttuneesta merkistä.

Sähköinen hakemus on kätevä ja edullinen

Ennen kuin pääset täyttämään hakemusta, sinut ohjataan tunnistautumaan palveluumme suomi.fi -sivustolla. Tunnistautumisessa voit käyttää henkilökohtaisia pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. Hae tavaramerkkiä sähköisesti.


Sähköisessä hakemuksessa on tunnistautumisen jälkeen viisi vaihetta. Hakemuksen lopussa sinut ohjataan verkkopankkiin maksamaan hakemusmaksu. Maksamisen jälkeen palaudut takaisin palveluun, jossa saat vahvistuksen, että PRH on vastaanottanut hakemuksesi.

Tavaramerkkihakemuksen vaiheet sähköisessä palvelussa

Paperilomaketta käyttäen tehty hakemus on 50 euroa kalliimpi kuin sähköinen hakemus. Jos käytät paperilomaketta, muista, että hakijan tai asiamiehen on allekirjoitettava se. Hakemukseen täytyy myös liittää kopio maksetusta hakemusmaksusta.
Siirry sivulle, josta löydät paperilomakkeet ja maksuohjeet.


Tulostettava versio
Viimeksi päivitetty 12.07.2018