Kundtjänst

Vår besökskundtjänst öppnade med begränsade öppettider 3 augusti 2020. Läs mer i vårt meddelande.

I besökskundtjänsten kan du lämna in ansökningar och anmälningar och få allmän rådgivning om dem. Om du behöver konsultera en expert, vägleder vi dig till våra rådgivningsingenjörer eller -jurister.

Det finns en postlåda i besökskundtjänsten, där du kan lämna ifyllda ansökningar och anmälningar utan att behöva köa.

Alla blanketter finns på nätet

Du kan fylla i och skriva ut de blanketter som du behöver innan du besöker kundtjänsten. Gå till blanketterna.

Du kan också betala dina anmälningar och ansökningar på förhand. Priserna och kontonumren har grupperats enligt tjänst. Gå till prislistorna.

Obs! I kundtjänsten kan du inte betala kontant. Istället kan du betala med

  • bankkort,
  • Visa Electron eller
  • kreditkorten Visa, OK, American Express, Diners Club och Mastercard.

Dokument till påseende – beställ på förhand

I besökskundtjänsten kan du på beställning läsa dokument från

  • handelsregistret
  • föreningsregistret
  • registret över religionssamfund och
  • stiftelseregistret.

Vi levererar dokumenten ungefär en vecka efter beställningen. Ange alltid företagets, föreningens eller stiftelsens FO-nummer och namn samt dina kontaktuppgifter i beställningen.

Du kan beställa dokument till påseende i besökskundtjänsten per e-post: arkisto@prh.fi

Utskriftsversion
Uppdaterad 13.08.2020