Gå direkt till innehållet
Meny

Kundtjänst

Vår kundtjänst på Sörnäs strandväg 13 C i Helsingfors är öppen endast efter tidsbokning, mån–fre kl. 12.00–16.15.

Läs mer i vårt kundmeddelande.Öppnas i en ny flik

Vi rekommenderar dig att använda våra e-tjänster. Gå till sidan E-tjänster.

I besökskundtjänsten kan du lämna in ansökningar och anmälningar och få allmän rådgivning om dem. Om du behöver konsultera en expert, vägleder vi dig till våra rådgivningsingenjörer eller -jurister.

Det finns en postlåda i besökskundtjänsten, där du kan lämna ifyllda ansökningar och anmälningar utan att behöva köa.

Alla blanketter finns på nätet

Du kan fylla i och skriva ut de blanketter som du behöver innan du besöker kundtjänsten. Du kan också betala dina anmälningar och ansökningar på förhand.

Obs! I kundtjänsten kan du inte betala kontant. Istället kan du betala med

  • bankkort
  • MobilePay
  • Visa Electron eller
  • kreditkorten Visa, American Express, Diners Club och Mastercard.

Dokument till påseende – beställ på förhand

I besökskundtjänsten kan du på beställning läsa dokument från

  • handelsregistret
  • föreningsregistret
  • registret över religionssamfund och
  • stiftelseregistret.

Vi levererar dokumenten ungefär en vecka efter beställningen. Ange alltid företagets, föreningens eller stiftelsens FO-nummer och namn samt dina kontaktuppgifter i beställningen.

Du kan beställa dokument till påseende i besökskundtjänsten per e-post: arkisto@prh.fi

Utskriftsversion Uppdaterad 18.12.2023